Bylo detekováno blokování reklam: Naše webové stránky je možné provozovat díky zobrazování online reklamy našim návštěvníků. Zvažte prosím podporu tím, že na našem webu deaktivujete blokování reklam.
danst píše: ↑úte 11. srp 2020 11:32:23
Nakonec jsem tedy namontoval i teploměr hlavy. Říká se, že má cenu jen u HX, ale všechno je jinak. U SB a DB ukáže, kdy je nahřáto, jestli je vše v pořádku, jako obvykle a nebo se něco děje.
Bez teploměru nedám ani ránu. (HX)
.... V jednoduchosti je prostě síla.
To říkám pořád. A čím je člověk starší, tím to má větší váhu.
.... Možná tehdy ještě ty GICAR mulijednotky nebyly, třeba jde pokrok až v posledním čase tak rychle.
Elektronika spotřebních věcí jde "v posledním čase" čím dál rychleji "do kopru".
Díky za Tvé postřehy a zkušenosti. Ať se (nejen káva) daří!
Nerozumný kupec *bylo: Gaggia: Classic Plus, Espresso, Gran DeLuxe, Isomac Macinino
*je: Ascasso Dream Versatile, Turmix TX10, Gaggia New Baby Class, Gaggia Baby Twin, 3x Rancilio Silvia, Brasilia Cappuccino Roma, Grimac Mini-La Uno, 2x Expobar Office Control, 2x Fiorenzato Bricoletta ELE, La San Marco Practical 95E, La Spaziale Vivaldi S1
2x KitchenAid 5KCG100, Cunill Marfil, RR45, 4x La San Marco SM 90/A, IBI KM 65 full inox mondose digital, La Cimbali Junior
PS: Své názory nikomu nevnucuji, každý ať si dělá, jak uzná za vhodné!
Já bojuji u HX s E61 s tím, že můžu mít v hlavě buď teploměr - což je fakt potřeba u HX a nebo barometr - kvůli FCD (Flow Control Device). No zkoušel jsem oba a zatím mi dává větší smysl právě ten teploměr. Vadí mi odpouštění cca 150-200ml vody před shotem. Pri tlaku boileru 1,2barů.
Docela bych byl rád, kdyby se dal koupit teploměr s tlakovým čidlem dohromady.
A taky si pohrávám s myšlenkou, že bych dodělal PID do svého kávovaru ale co jsem koukal, tak to ještě nikdo nedělal či se nepoděllil o info.
Keep calm and drink coffee :)
Alternativy: Hario V60, Aeropress, Mizudashi ex kávovary:ECM Mechanika V Slim, Rancilio Silvia PID, Gaggia Classic, Sage BES 840, Tchibo cafissimo ex mlýnky:G-Iota DF64, ECM C-Manuale 54, Rancilio Rocky Doserless, Krups GVX242, Timemore C2, Porlex Mini
https://www.instagram.com/knighteycz/
https://www.youtube.com/user/KnighteyCZ
Tak skúšam Alexiou aj nejaké cappuccino no ale zo začiatku to bol boj z príliš silnou parou po nahriati bojleru pre vytvorení pary ktoré trvá mimochodom podľa mňa až príliš dlho možno aj 3min. Chcelo by to nastavenie teploty a ovládanie cez PID. Ak chcem dobre našľahať mlieko /mikropena/ a nemať zasvinení celý kávovar treba po nahriati silnú nepotrebnú paru dobre odpustiť cca 5-7sec (pokiaľ nerobím veľké množstvo mlieka naraz to som neskúšal max. 500ml kanvičku) a potom šľahať. Ide krásne a pary ešte dostatok. Najprv začnem z pridvihnutou kanvičkou až keď sa začne dvíhať hladina položím ju na odkapávač a nechám ju dorobiť podľa teploty. Pena je luxusní.
Ovládání páry se dělá přes dvojitý PID, který tady není použitý.
Tady je normální jednokanálový GICAR, který má hodnoty nastaveny nějak. Celou dobu jsem se snažil přijít na ten offset, proč tomu tak je.
Odpověď je jednoduchá : výrobce kávovaru se s tím netrápí. V příloze je manuál k tomuto PIDu už z roku 2007, montuje se do různých kávovarů. Určitě není offset nastaven na konkrétní typ kávovaru. Vliv na skutečnou teplotu má kromě jiného umístění a odchylka čidla a konstrukce termosifonu. To by mělo zohlednit nastavení offsetu. Zde se ovšem nekoná. Hodnoty P.I.D. uváděné jako speciálně nastavené pro kávovar u Chris´ coffee jsou opsané z GICAR firemních údajů. Hodnota offsetu 10 C se uvádí obecně u starších i vícekanálových PIDů stejného typu, např. pro IZZo Alex duetto. Zajímavé je, že u různých kusů Alexie bylo tovární nastavení trochu jinak. Ale nikdy ne tak, aby odpovídala teplota na displeji teplotě vody v páce. Podle kusu bude správná hodnota offsetu o 3-4 stupně vyšší. Italský !! GICAR doporučeje teplotu pro extrakci 95-96 stupňů (tím je všechno jasné). Což teprve pro světle pražené kávy.
Je to vlastně jedno, ale kdo potřebuje porovnávat něco s dalšími kávovary s E61 , bude na tom líp, když bude vidět reálnou teplotu.
V každém případě se i zde vyplatí teploměr hlavy, který ukáže, jaká je provozní teplota vody, ne jen zobrazení z bojleru. Zkrátka teploměr je pro HX nutnost, pro SB a DB dobrý bonus, který se dlouhodobě vyplatí. A na rozdíl od PIDu se dá jednoduše ověřit či zkalibrovat.
Co se týká mých potíží s páčkou, je to opravdu asi použitím filtru nad pukem, větší mastnota z kávy chybí. S Molykote je to lepší, ale i tak budu muset cca 1x měsíčně namazat.
Díky za tip, koukal jsem, že to má např. Bunacafé. Zatím to dopadlo dobře s Molykote 111. Pokud nepoužívám proplachy přes slepou misku (a to není vůbec při použití filtru nad pukem potřeba), tak už mazání drží 3. měsíc, s čímž jsem spokojený.
Protože potřebuju mazat i ložiska nad 120 C, tak zůstanu u Molykote, cenově vychází nastejno jako Klüber.
Ahojte, co znamená chybový kód A2 ? (spustil sa pri nahrievaní bojlera na paru) ... a kde vlastne nájdem ostatné kódy v prípade poruchy..? nikde som nič zatiaľ nenašiel.
za prvé : If the Error Code is an E1, E2, A1, or A2, the temperature probe will need to be checked for loose wires to the PID. They will run from the temperature probe on the top of the front boiler to the PID display. They are very thin wires, like speaker wires. They can come loose, or break. Inspect for any damage, and make sure they are tight in the PID.
U GICAR Thermopid 1 znamená dle manuálu A2 zkrat na teplotní sondě.
zkusil bych odpojit konektor senzoru (ten se slabým kablíkem, mělo by se objevit A1) a připojit, prověřit kabely (možné popálení izolace na trubce či jinde ?) a konektory na PIDu
You can test this by removing the probe wires from the gicar and seeing if A1 is shown. It usually indicates some fault with the probe or the wiring to the probe. I believe you said you changed the sensor, but it might have been the case that nothing was wrong with it and there is some form of wiring fault (more likely). i'm also convinced that A2 can show without there being any direct short!
Pokud je v záruce, případně servis ? Jinak se doporučuje výměna sondy, pokud nic jiného nezabere a sám PID se jeví jako funkční.
A protože asi všichni výrobci používají GICAR s NTC senzory, tento problém nastane kdykoli komukoli, ale údajně ne často.... to ale asi není žádná útěcha.
..díky za nesmerovanie.. Ešte ale dodám že ono se ten A2 objaví až po nahriati bojlera na paru keď vypne termostat u 137 Celzia a nie som si teda istý či to po chvíli keď stále ešte neodpúšťam paru nerobí štandardne. Nevšimol som si toho asi doteraz lebo hneď čakám na dosiahnutie teploty a vypnutie termostatu a hneď odpúšťam. "danst" mohol by si mi to ešte preveriť?
NTC senzory jsou obvykle do 150 C. Možná to přešvihne víc a pak hlásí chybu. Nebo rozpojí safety termostat a hlásí totéž. Našel jsem např. tohle u ECM (obdobný PID) :
Včera jsem objednal Alexii na coffeeitalia, na cestě z Polska mám G-iota DF64.
Update:
G-iota od pondělka doma, už vesele melu. Coffeeitalia se pochlapila - v pátek večer 24.9 jsem koupil a zaplatil kartou dnes je čtvrtek 30.9. a volá mi člověk, že mi veze balíček z Italie. Už se těším.
Poznámka pro ty kdo by si něco objednávali: V coffeeitalia.it nemění stav objednávky, stále je tam pouze objednávka potvrzena (Ordine confermato), nepíšou odeslání zboží, ani sledování, ale překvapili.
Tak po poslednom preplachu slepu misku uz ide páka (Brew Lever) docela ztuha a jaksi sa jej nechce premazat cez kávu. Riesite to nejako rozebránim a mazánim ? A čím to mažete a jak to rozebrat ? Dík..
Mažu Molycote 111. Čím víc se čistí , tj. proplach se slepou miskou, zejména s čistidlem, tím dřív páka ztuhne. Někomu stačí znovu zašpinit = namazat kávou, někdo maže tukem. Rozebrání je jednoduché, povolením šroubku z boku sundat páku, povolit velkou matici (nebo 2) a vyšroubovat zbytek. Rozebrat komplet (zapamatovat si pořadí sestavení dílů) nebo řešit jen konec u ventilů - očistit, příp vyhladit vačku nejjemnějším šmirglem a mazat výstupky ventilů v hlavě a vačku na hřídeli páky. Jediné, co chce trochu trpělivosti, je nasadit vačku páky zpět mezi výstupky ventilů do hlavy.
A jak vůbec dopadla chyba A2 ?
Jinak používám filtr nad pukem (aeropress) a hlava se prakticky nezanáší, je pořád čistá, přestal jsem úplně dělat proplach detergentem a téměř vůbec ani vodou. Pak páka funguje bez mazání velmi dlouho, vlastně si nevzpomenu, kdy jsem ji naposled mazal. Bude to skoro rok ?
Zatím jsem nemusel ani odvápňovat, při extrémně tvrdé vodě používám z 1/3 katexový změkčovač + 2/3 ještě vodu prohnanou RO.
Nejsou žádné známky zavápnění v hlavě (kontrola vrchního sítka), předpokládám, že i bojler je OK. Z této vody není ani žádné zavápnění na trubici Moccamasteru, kde jinak je patrná úsada po 2 použitích vody bez úpravy.